مباني نظري و پيشينه پژوهش وسايل كمك شنوايي (كاشت حلزون، سمعك، كامپيوتر و ....)

مباني نظري و پيشينه پژوهش وسايل كمك شنوايي (كاشت حلزون، سمعك، كامپيوتر و ....)

مباني نظري و پيشينه پژوهش وسايل كمك شنوايي (كاشت حلزون، سمعك، كامپيوتر و ) در 15 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش وسايل كمك شنوايي (كاشت حلزون، سمعك، كامپيوتر و ....)

مباني نظري و پيشينه پژوهش وسايل كمك شنوايي (كاشت حلزون، سمعك، كامپيوتر و ) دانلود مباني نظري وسايل كمك شنوايي پيشينه پژوهش وسايل كمك شنوايي مباني نظري كاشت حلزون پيشينه پژوهش سمعك مطلب در مورد كاشت حلزون و سمعك مطلب در مورد وسايل كمك شنوايي
دسته بندي پيشينه متغير هاي روانشناسي
فرمت فايل doc
حجم فايل 92 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 15

.

مباني نظري و پيشينه پژوهش وسايل كمك شنوايي (كاشت حلزون، سمعك، كامپيوتر و ....) در 15 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

 

 

 

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

 

 

همرا با منبع نويسي درون متني فارسي و انگليسي به شيوه APA  جهت استفاده فصل دو پايان نامه

 

توضيحات نظري در مورد متغير و همچنين پيشينه در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

 

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب براي فصل دو پايان نامه

 

 

منبع :                          دارد (به شيوه APA)

 

نوع فايل:                      WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

 

 

 

قسمتي از مباني نظري متغير:

 

 

 

 

 

 

 

وسايل كمك شنوايي

 

يكي از مهمترين پيشرفت­هايي كه در قرن حاضر براي كمك به افراد مبتلا به نقايص شنوايي حاصل شده است وسايل كمك شنوايي الكترونيكي است.

 

وير درباره چگونگي كاركردن با اين وسايل چنين توضيح مي دهد:

 

همه وسايل كمك شنوايي مدرن داراي سه قسمت اصلي مي­باشند: يك ميكروفن، يك دستگاه تقويت كننده صوت و يك گيرنده. ميكروفن و گيرنده انرژي را از يك نقطه به نقطه ديگر منتقل مي سازند. با اين قرار ميكروفن كوچكي كه در وسيله كمك شنوايي تعبيه شده است انرژي صوتي را به انرژي الكتريكي تبديل مي كند (درست همان كاري كه دهاني تلفن انجام مي دهد) در حالي كه كارگيرنده برعكس است يعني انرژي الكتريكي را مجددا به انرژي صوتي مبدل مي سازد (درست مثل كاري گوشي تلفن انجام مي دهد).

 

در بين اين دو قسمت دستگاه تقويت كننده قرار دارد. كار اين دستگاه اين است كه سطح علامتي را بين درون داد و برون داد افزايش مي دهد. تعدادي از وسايل كمك شنوايي را كه در حال مورد استفاده مي باشد نشان مي دهد مي توان آنها را مستقيما در مجراي گوش در جيب پيراهن و يا در قاب عينك جاسازي كرد و يا آنها را روي استخواني كه پشت گوش است قرار داد. از طريق يك ارزيابي شنوايي سنجي مي توان نوع وسيله متناسب با نياز كودك را معين ساخت. عامل ديگري كه دراينجا بايد به آن اشاره كرد نگرانيهايي است كه كودك درمورد وضع ظاهر خويش هنگام استفاده از وسيله از خود نشان مي دهد (مستون و ويلكنس، 2008).


 


 

 

كاشت حلزون

متخصصان شنيداري/ كلامي بر اين باورند كه هيچ نظامي براي رشد توانش گفت و گو و موفقيت آموزشي كه قادر به پاسخگويي نيازهاي فردي تمام كودكان ناشنوا و سخت شنوا باشد، طراحي نشده است. امروزه با سمعك­هاي مناسب، كاشت حلزون شنوايي و ديگر فن آوري­هاي پيچيده، بيشتر كودكان ناشنوا و سخت شنوا مي­توانند به طور چشمگيري از تمرين­هاي شنيداري/كلامي بهره ببرند (ابراهيمي، 1386).

...........

.....................

..................................


پژوهش‌هاي داخلي

 

در پژوهش بيطرفان، عفت­پناه، رادفر و رادفر (1393) با عنوان "بررسي مقايسه­اي رفتار انطباقي در كودكان ناشنوا و كودكان با شنوايي طبيعي 12 تا 36 ماه" نتايج نشان داد در گروه سني 23-12 ماهه، نمره رفتار انطباقي در دو گروه مورد و شاهد متفاوت بود در حالي كه در سن بالاتر (36-23 ماهه) هر چند نمره گروه شاهد بالاتر بود، اما اختلاف آماري معناداري وجود نداشت.

قائمي و همكاران (1392) در پژوهش خود بررسي مقايسه­اي مهارت هاي درك و كاربرد فعل مجهول در كودكان كم شنواي كاشت حلزون با كودكان طبيعي به اين نتيجه رسيد كه كودكان كم شنوا در ميزان درك و كاربرد افعال مجهول داراي تاخير قابل ملاحظه­اي مي­باشند كه علت اين امر مي تواند تاخير در زمان تشخيص كم شنوايي، تاخير در دريافت آموزش هاي توانبخشي، از دست دادن دوره زبان آموزي و عدم كفايت كامل دستگاه كاشت باشد (قائمي و همكاران، 1392).

در تحقيق چيستن و همكاران (2008) با عنوان رشد حركتي كودكان ناشنوا با كاشت حلزون و بدون آن نتايج نشان داد كودكان ناشنوا با كاشت حلزون مهارت هاي حركتي را بهتر از كودكان ناشنوا بدون كاشت حلزون انجام نمي دادند.

 

در تحقيق راجندران و گلاري روي (2011) با عنوان "بررسي مروري عملكرد مهارت  حركتي و تعادل در مشكل شنوايي كودكان" نتايج نشان داد در كودكان 12 تا 24 ماهه، اختلاف معني داري بين دو گروه وجود دارد. با اين حال، در كودكان 24 تا 36 ماهه تفاوت معني داري وجود ندارد.


 


دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش وسايل كمك شنوايي (كاشت حلزون، سمعك، كامپيوتر و ....)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.