مقاله نظريه هاي اعداد و تاريخچه عدد صفر و هفت

مقاله نظريه هاي اعداد و تاريخچه عدد صفر و هفت

مقاله نظريه هاي اعداد و تاريخچه عدد صفر و هفت

دانلود مقاله نظريه هاي اعداد و تاريخچه عدد صفر و هفت

مقاله نظريه اعداد تاريخچه عدد صفر هفت
دسته بندي رياضي
فرمت فايل doc
حجم فايل 43 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 43

مطالب:

نظريه اعداد:
نظريه مقدماتي اعداد
نظريه تحليلي اعداد
نظريه جبري اعداد
نظريه هندسي اعداد
نظريه تركيبياتي اعداد
نظريه محاسباتي اعداد
پيچيده گي هاي اعداد اول
تاريخچه ي مختصري از مفهوم و پيدايش اعداد
تاريخچه عدد صفر
عجايب عدد 7
مقدمه:
ب) تاريخچه:
منابع

================

بخشي از متن:

يكي از معمول ترين سئوالهائي كه مطرح مي شود اين است كه: چه كسي صفر را كشف كرد؟ البته براي جواب دادن به اين سئوال بدنبال اين نيستيم كه بگوئيم شخص خاصي صفر را ابداع و ديگران از آن زمان به بعد از آن استفاده مي كردند. اولين نكته شايان ذكر در مورد عدد صفر اين است كه اين عدد دو كاربرد دارد كه هر دو بسيار مهم تلقي مي شود يكي از كاربردهاي عدد صفر اين است كه به عنوان نشانه اي براي جاي خالي در دستگاه اعداد (جدول ارزش مكاني اعداد) بكار مي رود. بنابراين در عددي مانند 2106 عدد صفر استفاده شده تا جايگاه اعداد در جدول مشخص شود كه بطور قطع اين عدد با عدد 216 كاملاً متفاوت است. دومين كاربرد صفر اين است كه خودش به عنوان عدد بكار مي رود كه ما به شكل عدد صفر از آن استفاده مي كنيم.
هيچكدام از اين كاربردها تاريخچه پيدايش واضحي ندارند. در دوره اوليه تاريخ كاربرد اعداد بيشتر بطور واقعي بوده تا عصر حاضر كه اعداد مفهوم انتزاعي دارند. بطور مثال مردم دوران باستان اعداد را براي شمارش تعداد اسبان، ... بكار مي برند و در اينگونه مسائل هيچگاه به مسئله اي برخورد نمي كردند كه جواب آن صفر يا اعداد منفي باشد.
...

دانلود مقاله نظريه هاي اعداد و تاريخچه عدد صفر و هفت

آموزش اعداد در انگلیسی یکی از مهارت‌های اساسی است که در زندگی روزمره و موقعیت‌های مختلف، از جمله معاملات تجاری، سفر، و محاسبات روزانه، استفاده می‌شود. اعداد انگلیسی از صفر تا نه و سپس اعداد ده تا نوزده را به صورت مستقل نشان می‌دهند. برای اعداد ده و بالاتر، از ترکیب اعداد اصلی استفاده می‌شود. علاوه بر این، در زبان انگلیسی برخی اعداد مخصوص به خود را هم داریم مانند سال‌ها، کد پستی‌ها، و اعداد تلفن.

 

برای مثال، برای اعداد یک تا ده، از کلمات انگلیسی استفاده می‌شود: one (یک)، two (دو)، three (سه)، four (چهار)، five (پنج)، six (شش)، seven (هفت)، eight (هشت)، nine (نه)، ten (ده). برای اعداد یازده تا نوزده، از ترکیبی از کلمه مربوطه به اعداد اصلی و عبارت "-teen" استفاده می‌شود؛ برای مثال: eleven (یازده)، twelve (دوازده)، thirteen (سیزده)، و الیه.

 

در اعداد ده و بالاتر، از ترکیبی از اعداد اصلی استفاده می‌شود. برای مثال، بیست (twenty) نشانگر دو ده است، سی (thirty) نشانگر سه ده، و به همین ترتیب. اعداد ده و بالاتر نیز بر این اساس ترکیب می‌شوند تا به اعداد بزرگتر دست یابیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.