پايان نامه تحقيق در مورد جنگ نرم و عمليات رواني

پايان نامه تحقيق در مورد جنگ نرم و عمليات رواني

پايان نامه تحقيق در مورد جنگ نرم و عمليات رواني

فرمت فايل : doc

حجم : 33

صفحات : 33

گروه : پژوهش هاي دانشگاهي

توضيحات محصول :

پايان نامه تحقيق در مورد جنگ نرم و عمليات رواني

چكيده:

در تحقيق حاضر به تعريف جنگ نرم (رواني) يا عمليات رواني پرداخته شده است. همچنين مختصري به تاريخچه و پيدايش جنگ رواني، مبدا جنگ رواني و مراحل پيشرفت آن، تقسيم بندي و اهداف عمليات رواني، و اهميت و ضرورت اين امر پرداخته مي شود.

 

مقدمه:

جنگ رواني وجود خود را ميان قديمي ترين جوامع انساني تحميل كرده است و اهميت آن و نقشي كه ايفا كرده است در جنگ جهاني اول و دوم آشكار شده، و تا دوره بعد از جنگ جهاني دوم در امر داشته است. بكارگيري جنگ رواني در دوران معاصر توسعه يافته و همگام با پيشرفت رسانه هاي جمعي و ارتباطات بين المللي تاثير خود را در تغيير رفتار ميليون ها انسان نشان داده است. هنگامي كه دولتهاي بزرگ در سطح جهاني به اهميت روز افزون آن واقف گرديدند و در تداع هاي موجود سرمايه گذاري سنگيني روي آن كردند اثرات آن آشكارتر شد كشورهاي توسعه نيافته و مظلوم نظير كشورهاي اسلامي منطقه خاورميانه زير ضربات آن قرباني شدند، به طوريكه استمرار اين جنگ موجب خسارات جسمي و روحي و رواني زيادي در جوامع ما شده است. به همين دليل موضوع جنگ رواني نه تنها در شرايط فعلي از خطرناك ترين موضوعاتي است كه جوامع درگير آن هستند، بلكه اين جنگ در تمام شرايط تاثير خود را نشان داده است.

جنگ رواني فقط توسط نيروهاي نظامي به كار گرفته نمي شود، زيرا در گذشته و زمان حال بكارگيري ارتش ها توسط سياستمداران براي نيل به پيروزي و تحميل اراده خود انجام گرفته است. در نتيجه ارتش و تهديد در بكارگيري آن، مبدل به وسيله ي در دست قدرتهايي شده است كه از آن در جنگ رواني بر عليه كشورهاي هدف استفاده مي كنند.

آنها هر موقع بخواهند قبل از شروع جنگ رواني يا در حين آن يا بعد از آن ميتوانند از ارتش به عنوان ابزار قدرت استفاده نمايند. سياستمداران در روابط سياسي با ساير كشورها از اين اهرم براي تحت فشار قرار دادن دولتهاي ديگر، بركناري دولتها يا قطع ارتباط اقتصادي و تجاري با آنها و اجراي عمليات جاسوسي و اطلاعاتي و معاصره كشورهاي ضعيف تر و تجمل اراده خود بر آنها استفاده مي كنند.

قيمت محصول : 15000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.