پكيج (پروتكل) زوج درماني هيجان مدار (EFT)

پكيج (پروتكل) زوج درماني هيجان مدار (EFT)

پكيج (پروتكل) زوج درماني هيجان مدار (EFT) در 41 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc


مشخصات فايل

تعداد صفحات 41
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي پكيج هاي درماني روانشناسي


توضيحات كامل


پكيج (پروتكل) زوج درماني هيجان مدار (EFT) در 41 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc


 

 


·         ويژگي هاي اين فايل:

 

آماده سازي در
9 جلسه درماني

طراحي شده به صورت آموزش گروهي

آماده شده در بيش از   41 صفحه (فونت B lotus)

فرمت فايل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تايپ متن : كاملا استاندارد و قابل ويرايش

داراي رفرنس معتبر و به شيوه   APA




توجه: اين پكيج (پروتكل) شامل جلسات درماني براي آموزش و اجرا مي باشد. لازم به ذكر است كه اين پكيج برگفته از پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكتري دفاع شده مي باشد و در تحقيقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ايراني سنخيت كامل دارد.

 

نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاين قادر به دانلود فايل خواهيد بود و همچنين يك نسخه از “لينك دانلود” نيز براي شما ايميل مي شود.

 


نمونه اي از جلسات درماني پكيج مورد نظر:

 


فرايند درمان هيجان محور در قالب نه گام (جلسه) درماني تدوين مي يابد:


چهار گام نخست، سنجش اوليه و محدود كردن چرخه هاي تعاملي مشكل آفرين را شامل مي شود. در گام هاي مياني (5 و 6 و7) تاكيد بر خلق و ايجاد رويدادهاي خاص و تازه اي است كه به واسطه منديشان، الگوهاي تعاملي دگرگون شدن و تجارب دلبستگي مدار نوين پديدار مي گردد. دوگام نهايي درمان (8 و9) به يكپارچه سازي اين تغييرات ايجاد شده در زندگي روزمره اي همسران مربوط است (حسيني، 1389؛ به نقل از دونوان، 1999). اين گام ها به شيوه­اي خطي شرح داده شده اند. در زوج هايي كه به آشفتگي هاي ارتباط محدودتري دچارند، فرآيند را به طور موازي و يكسان طي مي كنند. اما در همسراني كه روابطشان دچار آشفتگي هاي حاد گرديده هيجان درمانگر نخست بر همسر منفعل تر يا اجتناب كننده تمركز بيشتري مي كند و سپس از آنكه او را از نظر هيجاني درگير ساخته، ديگري را به موضعي كه براي اعتماد كردن مجدد بستر سازي شده، دعوت مي نمايد.

برقراري اتحاد مثبت درماني با هر نفر (همسران) پيش نيازي است ضروري كه موفقيت را در فرآيند درمان تضمين مي كند. قالبي كه در نه گام و سه مرحله ارائه شده است. نه براي زوج ها ي طالب طلاق، كه براي همسراني كه هنوز به يكديگر دلبسته هستند و مشكل اصلي شان گير افتادن در چرخه هاي تعاملي معيوب است. اين الگو همچنين مي تواند بر روي زوج هايي كه با وجود علاقمندي به رابطه از كمبود صميميت رنج مي برند و به تغييراتي در پيكره ي ارتباطي شان نياز دارند نيز بسيار كارگشا باشد و درمدت زماني كوتاه مسائلشان را از ميان بردارد (جانسون، 2004).

به گفته حسيني (1389) به نقل از جانسون (2004) گام هاي نه گانه درمان هيجان مدار بدين قرار است:



گام اول (جلسه اول)


اجراي پيش آزمون

آشنايي و برقراري رابطه ي درماني

آشنايي با قوانين كلي درمان

بررسي انگيزه شركت

ارائه تعريف هيجان و كاربرد آن

ارزيابي ماهيت مشكل و رابطه

ارزيابي اهداف و انتظارات همسران از درمان و اجراي پيش آزمون


تكليف::

توجه به حالات هيجاني خوشايند (نشاط، لذت، سرحالي و خوشحالي و ....) و حالات ناخوشايند (خشم تنفر، غمگيني، حسادت و اضطراب)

 

توضيج و شرح جلسه:::

در EFT مراجع يعني رابطه! خلق و حفظ اتحادي مشاركتانه كه در آن هر دوي همسران حس مي كنند مورد درك، همدلي، شنيده شدن و مقصر قلمداد نشدن قرار مي گيرند؛ عنصري ضروري است.

درمانگر هيجان مدار چرخه هاي مثبت و منفي تعاملات را ارزيابي كرده، نا ايمني ها و تعلقات و نيازهاي دلبسته مدارانه – كه غالبا زير ساختار چرخه هاي معيوب تكراري اند را مورد بررسي قرار مي دهد.

درمانگر هيجان مدار همچنين به سنجش و ارزيابي عامل سد كننده ي درمان (مانند فحاشي ها، سو استفاده ها و خشونت گري هاي نا كار ساز) نيز مي پردازد (حسيني، 1389؛ به نقل از دونوان، 1999).

...........

...................

....................................

 ...........................................................


گام دوم (جلسه دوم)


تشخيص چرخه ي تعاملي منفي و ايجاد شرايطي كه همسران، چرخه ي تعاملي منفي خود را آشكار كنن.

 ارزيابي رابطه و پيوند دلبستگي بين زوجين

ارزيابي مشكل و موانع دلبستگي

آشنايي زوجين با اصول درمان هيجان مدار و نقش هيجانات در تعاملات بين فرد

 بازسازي تعاملات و افزايش انعطاف پذيري همسران

ايجاد توافق درماني


توضيح و شرح جلسه:::


شناسايي چرخه هاي تعاملي منفي همزمان با پديداري آن در همان جلسه و شرح اينكه چگونه اين چرخه موجب بقاء نا ايمني هاي دلبستگي خاست و آشفتگي هاي زناشويي را فراهم مي آورد (حسيني، 1389). در دومين گام درماني، تمركز درمانگر هيجان مدار موشكافانه تر مي شود؛ او بايد همسران را به آرامش و دقت دعوت كند تا بتواند الگوهاي تعاملي شان را شناسايي كنند.


درمانگران هيجان مدار، همانند ساختار گرايان، شرايطي فراهم مي كنند كه در آن همسران چرخه ي منفي اشان را آشكارا برون ريزي كنند؛ اين كار غالبا از طريق تمركز و بررسي آخرين مشاجره­ي زوج ميسر مي شود. او (درمانگر هيجان مدار) طوري به تعاملات همسران خيره و در آن غوطه ور مي شود كه انگار مشغول شنيدن و ديدن يك برنامه تلويزيوني زنده است. تمركز گري درمانگر آشكارا بر اين امور استوار است: چه كسي چه كاري انجام مي دهد و چه وقت؟ سپس ديگري چه انجام داد و چه هنگام ؟...(به منظور شناخت  چرخه ي معيوب). زماني كه يك همسر به فعال سازي مجدد چرخه مي پردازد، درمانگر آن را ياد آوري و با همسر ديگر آن را مورد بازديد قرارمي دهد.


درمانگر هيجان مدار چرخه را در ساختار دلبستگي مورد نظاره قرار مي دهد و چگونگي رفتارهاي هر همسر (مانند خشمگين شدن، نق زدن، اعتراض كردن و احساس ياس و فاصله گزيني را روشن كرده، انعكاس مي دهد (هاروي، 2005؛ به نقل از گرينبرگ و جانسون، 1988).

........

................

....................................

....................................................



 

    چرا اعتماد به ما ؟

وبسايتي كه هم اكنون در آن قرار داريد زير مجموعه سايت آفمَس به نشاني (ofmas.ir) مي باشد و شما را به فروشگاه فايل آفمَس براي خريد انتقال مي دهد. فروشگاه آفمَس داراي نماد اعتماد الكترونيك از وزارت صنعت، معدن و تجارت مي باشد كه در صفحه اصلي اين سايت قابل مشاهده است .

 


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.